Annons:
Etikettorganisationer
Läst 1818 ggr
medde
1/22/14, 12:37 PM

Japanska delfinslakten i Japan

Just nu pågår den hemska delfin  slakten i Japan. År efter år pågår denna slakt och stora delar av världen visar sin avsky för den här makabra slakten i bukten  Taiji i Japan. 

Artiklar om ämnet 

Sv länk

Sv Länk

Sea shepherd 

Du kan vara med och hjälpa och stödja arbetet mot den här brutala slakten. Se vidare på länken nedan

Sea Shepherd

Gå med i Cove Guardians och hjälpa till att stoppa meningslösa slakt av delfiner i Taiji, Japan

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Leffe
1/22/14, 3:06 PM
Grodan
1/22/14, 7:57 PM
#2

Plågsamt massmord är vad det är.

Varsågod och fånga delfiner, en och en (för att äta eller vad Ni nu ska göra med dem), inte flera hundra som tvingas att se på när släktingar och vänner mördas.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Tarotstollan
1/24/14, 12:47 AM
#3

Har läst om det men orkar inte se på bilder, det är vidrigt!😭

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

medde
1/27/14, 9:44 AM
#4

Det här ett at de ultimata djurplågeri som verkligen behöver stoppas, så barbarisk att det saknar motstycke

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Grodan
2/7/14, 7:21 AM
#5

Vi människor är för hemska


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

medde
2/8/14, 11:55 AM
#6

Kan bara instämma Grodan, den här slakten borde upphöra genast. så barbarisk att jag saknar ord

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Wellcraft
2/8/14, 12:16 PM
#7

Håller med grodan.
Visst får de fånga delfiner, har ej någonting emot det.

Men då ska slakten gå etiskt till & delfinerna ska inte behöva se sina vänner dö, då de är mycket intelligenta djur och kan lida något otroligt av att se det.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

medde
2/8/14, 12:23 PM
#8

#7 Slakten är inte human för djuren på något sätt, några djur sparas för att gå vidare till marinparker, men dessa djur är oftas så djup skadade mentalt att det enbart är ett liv i plåga.   Sea Shepherd är en org som jobbar med all recurser som finns för att få stopp på det här och även att informera världen runt om vad som sker i denna bukt. Stöd gärna SSCS  i deras kamp.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Wellcraft
2/8/14, 4:23 PM
#9

#8 Och det är just därför jag anses slakten ska ske på ett etiskt vis.
Nu menade jag i mitt inlägg delfiner som ska bli mat.
Jag är emot marinparker öht.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Grodan
2/8/14, 5:21 PM
#10

Det är så sjukt. På en annan sajt såg jag en film på en delfin som sökte sig till några dykare för att få hjälp med att få bort en fiskelina (eller ett nät, whatever)…
Där ser man att, visst delfinen utnyttjar en människa lite men…  hur delfinen ändå LITAR på människor… jag vet inte om det var en så bra film… (funderade lite på hur delfinen kunde förstå när människan vinkade den till sig, hur kunde delfinen - antog ju att den är vild och fri och att det inte är filmat i en bassäng - förstå att *vink vink* betyder "kom hit") men jag blev upprörd och blir det nu med…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: