Just nu pågår den hemska delfin slakten i Japan. År efter år pågår denna slakt och stora delar av världen visar sin avsky för den här makabra slakten i bukten Taiji i Japan.
Varsågod och fånga delfiner, en och en (för att äta eller vad Ni nu ska göra med dem), inte flera hundra som tvingas att se på när släktingar och vänner mördas.
Håller med grodan. Visst får de fånga delfiner, har ej någonting emot det.
Men då ska slakten gå etiskt till & delfinerna ska inte behöva se sina vänner dö, då de är mycket intelligenta djur och kan lida något otroligt av att se det.
#7 Slakten är inte human för djuren på något sätt, några djur sparas för att gå vidare till marinparker, men dessa djur är oftas så djup skadade mentalt att det enbart är ett liv i plåga. Sea Shepherd är en org som jobbar med all recurser som finns för att få stopp på det här och även att informera världen runt om vad som sker i denna bukt. Stöd gärna SSCS i deras kamp.
#8 Och det är just därför jag anses slakten ska ske på ett etiskt vis. Nu menade jag i mitt inlägg delfiner som ska bli mat. Jag är emot marinparker öht.
Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.