Organisationer

Djurskyddsinspektörerna

2014-01-05 21:54 #0 av: Leffe

På torsdag börjar TV-serien om djurskyddsinspektörernas arbete

Anmäl
2014-01-06 15:29 #1 av: [Mustangcab]

"Svensk dokumentärserie från 2014. Säsong 1. Avsnitt 1 av 6. Peter och Anna inspekterar fjäderfän som saknar foder och vatten. Mattias och Malin besöker en hundimportör och möts av en fruktansvärd syn. För många hundar har gjort miljön oacceptabel och importören riskerar att få sitt tillstånd indraget." källa tv.nu

På torsdag den 9/1 kl 21.00 på TV 4

Just precis det gör denSkrattar

Medarbetare på Britter i fokus, Dokumentärer i fokus, Neurologiska sjukdomar i fokus

Anmäl
2014-01-06 17:49 #2 av: Gittan

Måste jag bara se.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Anmäl
2014-01-06 18:41 #3 av: Tarotstollan

Måste jag se, har inte sett någon reklam om det programmet ännu!Glad

Däremot har jag sett att det skall börja en ny serie i morgon på 3:an kl. 20 som heter "Djurens hjältar". Det måste jag också se, naturligtvis!
Det är bra att de visar sådana program på tv, så folk lär sig att djur inte är leksaker!Glad

Tyvärr är det väl så, att de som skulle behöva se på de programmen bryr sig väl inte ens om att titta på dem!Ledsen

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2014-01-08 18:00 #4 av: Mantissa

Jag är skeptisk till den här typen av program. Dels för att det har ett underhållssyfte, så man kan anta att det förekommer en viss vinkling. Sedan tycker jag faktiskt inte det är okej att visa människor på tv utan deras medgivande.

Anmäl
2014-01-09 15:53 #5 av: Lasse

En serie jag inte kommer följa.

Anmäl
2014-01-09 17:15 #6 av: [Mustangcab]

# 4 Det är precis vad de gör i ex Uppdrag granskning och Kalla fakta.

Medarbetare på Britter i fokus, Dokumentärer i fokus, Neurologiska sjukdomar i fokus

Anmäl
2014-01-09 22:30 #7 av: Catwoman

Katt Jag tyckte första avsnittet gav ingenting.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

Anmäl
2014-01-09 22:35 #8 av: [Mustangcab]

Själv förstod jag inte varför kvinna fick behålla valparna och hur hon fått tillstånd att importer 100 valpar om året. Det är  rena stordriften för 17.

Anmäl
2014-01-09 22:37 #9 av: Catwoman

Katt #8 Hon hade inte tillstånd att ha så många hemma. Importera är en sak och förvara en annan.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

Anmäl
2014-01-10 10:53 #10 av: [Mustangcab]

Att importera 100 valpar per  år för försäljning är enligt mitt sätt att se det big "bizzniz".

Anmäl
2014-01-10 11:49 #11 av: Mantissa

Jo men det är tillåtet att bedriva business med hundar som med kylskåp eller vad som helst. Men att ge tillstånd för import av så många hundar när personen som söker inte har tillstånd att kunna hålla dem är galet. Sunt förnuft säger ju att personen rimligtvis måste ha hundarna åtminstone en kortare tid på någon plats innan de kan säljas.  Men det är väll myndigheten i ett nötskal. 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.