Annons:
Etikettutrotningshotade
Läst 1888 ggr
[Tilde!]
7/8/13, 6:01 PM

Parken zoo...?!

För er som sätt kalla fakta you tobe granskningen förparken zoo, där de visar hur Parken Zoo flera gånger t.ex avlivar friska samt utrotningshotade djurarter. Och de har flera boxer med döda djur som parken avlivat och som har självdött. I boxen delas det med massor av slacktade hönor som ska bli mat till andra djur som bor på parken.. Hur som hälst så vill min pappa nu åka dit, men vad tycker ni om detta? Ska vi åka dit? Har de blivit bättre tror ni? De har iaf bytt ut djurparkschefen. För er som inte sätt filmen på you tobe så får ni hälst se den innan ni skriver i tråden, sök bara på Parken Zoo på you tobe.

Annons:
[typellisch]
7/8/13, 6:03 PM
#1

Aldrig att jag sätter min fot på den djurparken någon mer gång! Var visserligen 10 år sedan jag var där senast som tur är.. men jag tänker aldrig stödja dom i framtiden.

[Moa-]
7/8/13, 6:08 PM
#2

Jag anser att det värsta var hur dåligt de vita tigrarna mådde under tiden de bodde där, buren var definitivt inte anpassad för deras behov och de visade tidigt tydliga symptom på att må dåligt.

Jag anser dock att få djurparker är bra och lever upp det som de presenterar som sitt syfte, att värna om djur. Undantag är de som bedriver rent bevarande ej vinstdrivande verksamhet, så som Nordens Ark exempelvis…

Leffe
7/8/13, 6:31 PM
#3

Skulle tro att det är hård koll på Parken Zoo just nu. Det borde garantera att det är bättre nu

[Tilde!]
7/8/13, 6:33 PM
#4

Bättttre tror jag också det är men.. Vi funderar på att köra på Kolmården istället, tror ni dom är bättre?

[typellisch]
7/8/13, 6:39 PM
#5

#4 Jag föredrar Kolmården i alla fall!

[Moa-]
7/8/13, 6:42 PM
#6

Att hålla delfiner i en simbassäng är inte heller det något jag skulle förespråka och därför kan jag ej rekommendera att stödja den verksamheten. Delfiner mår bevisligen dåligt av detta och kan ej följa sitt naturliga beteende.

Annons:
Beldt_13
7/9/13, 8:42 PM
#7

Jag föredrar Parken Zoo över Kolmården. Kolmården går mer och mer mot en nöjespark vars största mening är att tjäna pengar. Parken Zoo har utvecklats sen i höstas då programmet sändes. Sen är kalla faktas program överdrivet..

[Tilde!]
7/9/13, 10:04 PM
#8

Håller inte med denna gång faktiskt..

Bettan
7/10/13, 1:04 PM
#9

Det finns nog inte i dagsläget fler fel i Parken Zoo än i andra djurparker.

Ha en bra dag

Sport iFokus

medde
7/10/13, 10:45 PM
#10

#7 Du har rätt till viss del, Men jag kan inte hålla med dig alls om att kalla programmet överdrivet. Se bara på allarepressalier som blivit runt om parken, det kan inte bara vara nonsens att det fick göras en hel del,, Men det samtalet ska inte föras mer i den en tråd som den här

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Tilde!]
7/10/13, 10:52 PM
#11

Men bättre har de väl blivit! Imorgon ska jag till Skansen om nån bor i Stockholm, får se hur djuren har det där..

Bettan
7/11/13, 2:01 AM
#12

#11 Skansen gillar jag. Hoppas du får det trevligt och bra väder.

Ha en bra dag

Sport iFokus

medde
7/11/13, 10:36 AM
#13

#11 Skansen är en riktigt fin plats i Stockholm. Vädret är ju helt underbart i dag efter gårdagens regn,

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
kamera0710
7/11/13, 11:38 AM
#14

#7 Stora ytor i Parken Zoo som på 80-talet hyste djuranläggningar hyser idag tivoli och tingel-tangel.

kamera0710
7/11/13, 2:31 PM
#15

Såvitt jag vet har Parken Zoo fortfarande ett förbud mot att ta in nya djurindivider efter den cirkus som varit. Jag kan inte säga att jag är överraskad.

medde
7/11/13, 8:34 PM
#16

#15 Rätt info har du.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

CatchFatch
7/13/13, 11:15 AM
#17

Jag bor i Eskilstuna och även om jag tycker det var fel med allt de gjorde med djuren så tycker jag ändå att det är värt att gå dit!
Jag tycker mig se att de ständigt jobbar på att förbättra,  tigrarna hade förra året ett långt och riktigt tjockt rep in i deras bur där barnen kunde få ha dragkamp med tigerhanen, ni skulle sätt hur kaxig han vart när han jämt vann. :D
Under hösten ( när det börjar bli ganska mörka kvällar ) så har de tidigare även haft "kattnatta" på sen kvällen - då får man gå och se deras katt djur när de är som mest aktiva. ^^

De har även ett "barnen zoo" där det går alpackor och getter helt fritt i ett inhägnad område och besökarna får gå in och klappa dem. De har även minigrisar, marsvin, kaniner, råttor, möss, illrar, kor ( även om jag tycker korna och miniatyrhästarna har för litet ), miniatyrhästar, grå jako och diverse reptiler här inne.

När de öppnade i år hade de en dag gratis inträdde så att alla kunde få se att de hade bättrat sig.

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

Bettan
7/13/13, 12:39 PM
#18

Visst ska man besöka Parken Zoo i dagsläget. Ny ledning, ny personal på vissa platser, en masa restriktioner och många ögon som kollar.

Tror djuren har det bra nu.

Ha en bra dag

Sport iFokus

medde
7/13/13, 12:40 PM
#19

Det tror så även jag.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: