Annons:
Etikettnordiska-faunan
Läst 1585 ggr
Leffe
4/7/13, 1:16 PM

Djur hos oss

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det föprsta jag såg när jag tittade ut genom köksfönstret idag. Där brukar dagisbarn leka på vardagar och hundägare rastar sina hundar. Nu gick hundägarna med sina hundar på trottoaren som är nedanför belysningslampan. Det vildaste jag sett där tidigare är ekorrar.

Annons:
kamera0710
4/7/13, 5:33 PM
#1

Där jag bor, nära Södertälje centrum men med grönområden intill, ser jag ofta rådjur. För några veckor sedan kunde jag se deras sillhuetter i de tonade fönsterruterorna till bostaden, när de åt i rabatten utanför! (Jag bor i källarlägenhet.) Och spår ser jag ofta ute på gården vid min bostad.

I somras höll jag för övrigt (mycket kortvarigt) ett rådjurskid för första gången. Det hade hoppat ner i en liten betongränna för dagvatten och kom inte upp och därför hjälpte jag till och skyndade mig sedan därifrån. Men när jag gått och vände mig om såg jag att det åter hoppat ned i denna ränna, kanske är det ett instinktstyrt betéende att hålla sig där modern lämnade det.

[Mustangcab]
4/8/13, 3:47 PM
#2

Här har de ätit upp murgrönan som finns på södra gavlen på vårt hus😃Nej jag bor inte mitt i skogen utan i ett bostadsområde med gott om folk.

Tarotstollan
4/12/13, 7:43 PM
#3

Har mest sett harar och ett och annat rådjur. En och annan förvildad tam kanin också, vi har tyvärr några sådana kolonier här i staden.
Den som ligger närmast här har nog flyttat för de håller på och bygger en ny väg där i deras område nu.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: