Annons:
Etikettparkenzoo
Läst 897 ggr
medde
2013-03-01 20:18

Paken zoo Förbjuds ta in..Beslut taget

Nu har Länstyrelsen beslutat att Parken Zoo inte får ta in några nya djur under år 2013. Parken Zoo änmäls också för brott mot artskyddet. Det finns även ett hot mot att tillståndet för att visa upp vilda djur kan dras in under år 2014.

Enl det man läser så är det hela en "ren soppa" Djur besvkriva finnas i ett häng och det är i ett helt annat osv..

Kommer Parken Zoo att lyckas få ordning på allt som sker runt dom? Samt framför allt kommer parken att bli lidande och förlora många besökare under den kommande säsongen?

Läs vidare på länkarna nedan.

Pdf Åtalsanmälan

Pdf Länstyelsens beslut

Ekuriren.se

Aftonblandet

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Beldt_13
2013-03-01 20:58
#1

Hoppas verkligen att allt ordnar sig. Det har brutits mot lagar och man har tyvärr inte hållt alla djur i tillräckligt bra hägn. Parken är en av mina favoriter och det vore hemskt att se att den stängs 2014

[sakring2]
2013-03-01 21:36
#2

Såg inte denna innan jag la in på Paken zoo.

medde
2013-03-01 22:02
#3

#2 Det helt okey=)

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

kamera0710
2013-03-02 09:31
#4

Personligen skulle jag helst se att Parken Zoo stegvis minskar antalet arter som visas och satsar på större ytor till de arter man fortsätter att hålla.

 Jag, som länge ifrågasatt om personalen hinner inhämta kunskaper om alla nya arter som vällt in på löpande band, ser den nuvarande cirkusen som en väldigt nyttig knäpp på nosen för parkledningen. Sedan hade jag självklart hoppats att det skulle komma ut något gott av det hela, men när man läser ovanstående börjar man tvivla.

Fast med färre arter borde det vara lättare att ha koll på verksamheten, vilket man uppenbarligen fortfarande inte har. Beklämmande.

Som kontrast kan nämnas Sveriges nordligaste Djurpark i Lycksele, som också är kommunalt ägd. De har relativt få arter men rejält tilltagna hägn till flertalet av dem (björnarna tycker jag dock har för litet). Och parken går runt och satsar alltjämt på större ytor till sina djur. Senaste utbyggnaden (2011) var ett större hägn till fjällrävarna.

Upp till toppen
Annons: