Annons:
Etikettfuruviksdjurpark
Läst 1466 ggr
medde
1/6/13, 11:41 AM

Brigitte Bardot lämnar Frankrike?

Den välkända skådespelerskan och djurens räddare hotar med att lämna sitt hemland Frankrike. Hon säger sig att eventuellt flytta till till Ryssland som sin kollega Gerard Depardieu ganska nyligen gjort.  Det här kan komma att ske om inte dom franska myndighterna ändrar sitt beslut om att avliva två elefanter som hotas av avling på ett zoo i Lyon.

Brigitte Bardot driver en stiftelse som värnar och hjälper om djuren rättigheter. Hon säger att sitt land har blivit en kyrkogård och hotar med att lämna landet om det inte sker en förändring i Frankrike och att elefanterna räddas

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Leffe
1/6/13, 11:52 AM
#1

Hon har hållit på länge med att kämpa för djuren

kamera0710
1/6/13, 2:14 PM
#2

Orsaken till avlivningsbeslutet är, enligt vad jag läst, att elefanterna misstänks ha tuberkulos. Kolmårdens tidigare elefanter avlivades ju av samma orsak, liksom två elefanter i Borås.

Sedan har denna djurrättskämpe, vad jag förstår, en ganska högerreaktionär syn på invandringspolitik etc, och har fällts för hets mot folkgrupp flera gånger.

Sådana djurrättskämpar väcker ingen sympati hos mig. Jag anser att djur- och miljöskyddspolitik måste kombineras med fördelningspolitik. Detta av den enkla anledningen att djur- och miljöskydd måste få kosta pengar.

medde
1/6/13, 2:24 PM
#3

Kan hålla med  till en viss del att Brigitte Bardot är en mycket färgstark person. Men hon har gjort ohyggligt mycket för djuren. Hon är mycket engagerad i Sea Shepherd. Där är denna skönhet uppkalladd efter BB

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
1/7/13, 11:39 AM
#4

Här är en artikel om elefanterna i Lyon Länk

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: