Annons:
Etikettnationalparker
Läst 1583 ggr
medde
7/5/11, 11:01 AM

Tvåhundra noshörningar dödade.

Siffran för dödade noshörningar är cirka 200 stycken som har nu dödats i Sydafrika. Av dessa så är dem flesta dödade i Kruger nationalpark!

Sydafrika har cirka 70 procent av världens noshörningspopulation, och av dessa har i det första halvåret 126 stycken blivit dödade i Kruger nationalpark, Under förra året dödades det 333 noshöringar i Sydafrika.

Vad säger ni om denna rent utsagt utskjutningen av noshörningar. Snart har vi nog inga noshörningar om detta fortsätter i Sydafrika,

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Leffe
7/5/11, 11:07 AM
Fawo
7/5/11, 11:09 AM
#2

Usch jag läste om det där, helt sjukt! De har ju att man får skjuta noshörningar mot en större summa, men ingen tjyvskytt vill ju betala pengar för att få fälla en noshörning… (Tror dock inte de har så i nationalparken)

Snart försvinner väl våra kvarstående noshörningar som deras kära släktingar har gjort Obestämd

// Fawo (;

medde
7/5/11, 11:13 AM
#3

Jag börjar verkligen tro att det inom en snar tid är som du säger Fawo. Det finns inga kvar snart. Men det pågår på vissa delar ett gediget arbete med att rädda noshöringar. Man sätter även in sändere i djuren. Men… Hjälper det?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Leffe
7/5/11, 11:15 AM
#4

Sändare skyddar väl inte mot kulor tyvärr. Det har vi ju sett på våra vargar

Kjelle
7/5/11, 11:17 AM
#5

Kan inte förstå att människan inte kan tycka eller tänka att om ett djur dör ut så kommer det aldrig tillbaka.


medde
7/5/11, 11:27 AM
#6

Därav dessa anledningar jag tar min dotter till olika zoo. Bara för hon ska få se djuren och lära sig om dom, vilket även ger en stor respekt för att bevara våra djur.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Kjelle
7/5/11, 11:51 AM
#7

#6 Det är en stor del av en djurparks uppgift.


medde
7/5/11, 11:58 AM
#8

#7 Exkat. Skrattande

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: