Annons:
Etikettlyckseledjurpark
Läst 2604 ggr
medde
7/29/10, 12:15 AM

Flicka skadad av varg

En flicka ska ha blivit biten av en varg på Lycksele Djurpark. Flickan ska ha fått in ett par av sina tår genom staketet, varpå vargen fick  i några av tårna och bet av dom.

Tyvärr vet jag inget mer för tillfället, men återkommer vidare

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Leffe
7/29/10, 12:44 AM
#1

Tårna gick inte att hitta och därmed inte heller att rädda. Händelsen inträffade vid 19-tiden. Polisen kommer inte att vidta några fler åtgärder.

[littleoldme]
7/29/10, 12:51 AM
#2

Så kan det gå när föräldrarna inte har koll på sina barn, stängsel finns av en anledning, och det är inte för att man ska sticka in fötter och händer i hålen. Vilket jag innerligt hoppas att skötarna var tydliga med…..

Tragisk händelse, men nu hoppas jag verkligen samtidigt att detta inte blir till någon hetsjakt på varg igen, för med tanke på rubrikerna på aftonbladet så finns den risken… :/

StefanW
7/29/10, 12:52 PM
#3

Tror inte det var något fel på stängsel och dylikt, utan bristen på tillsyn av barnet……förvånad? Nej! Tragiskt för barnet? Ja! och vargmotståndarna får vatten på sin kvarn……..

Stefan - Modellbyggare

sissie
7/29/10, 4:14 PM
#4

TRagikst när sådant händer. Får hoppas att den lilla tjejen blir en vargälskare. Det finns ju många som har skadats av djur som sedan har blivit förälskade i dem då de försökt lära sig och förstå mer om just det djuret som skadade dem.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Chanku
7/29/10, 4:57 PM
#5

Stängslet vid vargarna är ju väldigt lättåtkomligt, så det är ju lätt hänt att det slinker in ett finger eller så i "bara farten". Varje gång jag har varit i den aktuella parken så har det varit ungar som i vissa fall klättrat på näten och betett sig illa, ibland har det inte ens varit föräldrar i närheten.

Väldigt trist hur som helst och jag hoppas att flickan inte får några allvarliga men efter händelsen.

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

medde
7/29/10, 9:33 PM
#6

Föräldrar ska närvara! Så är det helt enklet. Men en olycka händer lätt, då barnen far runt, men man ska göra vad man kan för att undevika dom som förälder.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Chanku
7/29/10, 9:38 PM
#7

#6 Klart att olyckor kan hända, jag är själv både moster o faster och vet hur snabba ett par barnben är. Men ofta är det inte de allra yngsta, vildingarna som "ställer till det", utan det är barn som är iallafall 10 år som beter sig som riktigt illa runt djuren.

Faktiskt så har jag fått ryta till åt en grupp högstadiebarn som spottade (!) på djuren på min dåvarande arbetsplats.

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

medde
7/29/10, 9:41 PM
#8

#7 Då hade jag blivit nog tokig om jag sett det tilltaget, tänk vad många är rent ut sagt korkade enbart föör dom är i grupp.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[marves99]
10/27/13, 1:21 AM
#9

Hej, jag är denna tjejs närmsta vän och ville bara lägga till några saker. För det första så tycker jag att det är jäkligt dumt att direkt bara skylla på föräldrarna sådär, visst det kanske handlar lite om koll, MEN, det är så himla svårt (tro det eller ej) att ha stenkoll på sina barn hela tiden, inte minst sagt när dom är just i den åldern då dom är som mest nyfikna å har så mycket spring i benen. Nu var det ju så att hon har alltid varit fascinerad av vargar och hennes sätt att uttrycka sig har alltid varit att rita å målat, och så vitt jag vet så har hon målat av dom ända sen hon visste vad det var. Så när hon äntligen fick se dom i verkligheten så var det så fantastiskt. Hon hade stått där i kanske en timme å bara tittat på dom och då kom plötsligt några av vargarna fram till henne. Hon hade alltid älskat vargar och hon kände en så stor dragning till dom, att hon var tvungen att ta en värmare titt, men hon kom för nära och fick tag i hennes fot GENOM ATT sticka nosen mellan ett gallerhål som VAR stort nog för en ansträngd vargs framtänder att ta tag i en liten remsa i skon och snabbt rycka till sig foten för att sedan ta ett nytt grepp nu när foten var innanför gallerhålet.. hennes tår blev INTE avbitna, dock mycket skadade. En av dom gick inte att rädda och blev därmed amputerad, även mannen som "hoppade över ungefär fyra/tre meters stängsel för att sedan sparka på vargen" var ju självklart inte sant utan han sparkade på stängslet, som fick till slut vargen att släppa taget. Nu för tiden så älskar hon vargar lika mycket som hon alltid har gjort och känner fortfarande ett stort band till dom och hon FATTAR att det var ett hemskt och otroligt dumt misstag hon gjorde, något som vi alla har gjort, vissa misstag är bara lite större en andra så skyll inte på hennes…

//Tack för att ni förstår

Leffe
10/27/13, 1:23 AM
#10

#9 Tack för din förklaring och skönt att höra att din vän mår bra

[marves99]
10/27/13, 1:29 AM
#11

#10 Tack desamma!

Leffe
10/27/13, 1:31 AM
#12

#11 Du kan hälsa henne att hon får gärna skriva och visa bilder, både ritade och fotade, på dem här inne på sajten

[marves99]
10/27/13, 1:44 AM
#13

hon tycker att det var helt ok, hon har nog inget speciellt foto, men bilder har hon gott om🙂 kan skicka upp några inom kort!

Annons:
Leffe
10/27/13, 1:45 AM
Gittan
10/28/13, 6:05 AM
#15

Skulle vara kul se bilderna.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


medde
10/30/13, 1:20 PM
#16

#13 Det låter verkligen trevligt. Ser fram i mot det väldigt mycket

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[marves99]
11/2/13, 2:23 AM
#17

måste bara meddela att det är något fel på min dator just nu och det tar ganska lång tid att ladda ner från mobilen till datorn osv. så det kommer att ta ett tag innan jag kan skicka in bilderna hit 😐 har dock lyckats med lite andra bilder som hon har ritat, alltså andra djur än vargar, som jag kan skicka in.

Leffe
11/2/13, 2:23 AM
#18

Lägg gärna ut dem också. Gör en egen tråd med dem

[marves99]
11/2/13, 2:47 AM
#19

#18 Gör jag gärna, lägger bara ut några här först så får vi se

[marves99]
11/2/13, 3:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

lägg märke till att vissa av bilderna, inklusive denna har ett filter på sig som får bilderna bl.a att se tydligare ut 😃

Annons:
[marves99]
11/2/13, 3:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

..

[marves99]
11/2/13, 3:04 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

som ni kanske ser så gillar hon även att rita fantasy bilder 🙂

[marves99]
11/2/13, 3:05 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

.

Leffe
11/2/13, 4:38 AM
ladusvalan
11/2/13, 7:07 PM
#25

Oj va fint!

Vinter är skoj

Upp till toppen
Annons: