Annons:
Etikettnationalparker
Läst 2222 ggr
Gittan
2010-10-29 13:28

Fast i dödens käftar

Ungen nära bli krokodilmat - då griper flocken in.

Här kan du läsa det hela.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Annons:
Bettan
2010-10-30 00:45
#1

Detta är ett av alla exempel på varför jag tycker elefanter är så fantastiska djur och att de hela tiden överlever år efter år.

Ha en bra dag

Sport iFokus

medde
2010-11-01 11:59
#2

Helt super!

Elefaterna är helt makalösa på att verkligen hjälpa varandra.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

DanKoehl
2013-05-03 19:47
#3

Fast cirka 50 000 elefanter dör varje år. Ungefär så många som föds, så egentligen överlever ju inte alla år efter år. Många tjurar dödas ju av andra tjurar också, eller dör i konkurrensen om födan.

Bettan
2013-05-04 12:19
#4

#3 I inlägg 1 menar jag inte en viss elefant utan elefanten som ras. Det är inte så många raser som funnits så länge som elefanter

Ha en bra dag

Sport iFokus

DanKoehl
2013-05-04 12:30
#5

Ras? menar du art? De två elefantarterna är olika gamla som arter, men du kanske avser det lite obildade synen att elefanterna är väldigt gamla etc. Ungefär att de skulle vara äldre som arter än sebror huggormar eller geckoödlor bara för att de är skrynkliga?

Bettan
2013-05-04 12:32
#6

Ja, som snabeldjur och även som noshörningar, flodhästar, igelkottar och ormar

Ha en bra dag

Sport iFokus

Annons:
DanKoehl
2013-05-04 12:47
#7

Är dessa du räknat upp arter menar du? 😃

Leffe
2013-05-04 12:52
#8

lefanterna av idag är inte så gamla, men de tillhör ordningen snabeldjur som har funnits sedan mammutens tid

DanKoehl
2013-05-04 13:10
#9

Sorry Leffe och Bettan, bara att läsa in 9:ans grundskola kring taxonomi igen. Skilj på stam, klass, ordning, familj, släkte och art. Rangera sedan in mammuten (förmodar att du avser arten ullhårig mammut, det fanns ju ett otal mammutar) snabeldjur och även som noshörningar, flodhästar, igelkottar och ormar i klassificeringen. Wikipedia ger rätt tydlig info.

Leffe
2013-05-04 13:13
#10

Och det var där jag hämtade om snabeldjuren i #8

Leffe
2013-05-04 13:15
#11

#9 På min tid fanns inte nians grundskola

medde
2013-05-04 13:25
#12

#9 det här skrev i en annan tråd. " Världen har i mångt och mycket slutat att använda djurskötares kompetens, de anses ibland som nån sorts idioter även efter nästan fyrtio år i yrket. Medan man idag 17 år gammal, framför datorn, engagerad i diverse forum, kan nå expertstatus efter bara några dagar. Är det något som är fel då?"

Visst ligger det en del i dina ord, Men igen här har utgetts sig för att vara expert här på sajten, utan vi är här för vi älskar djur. Men det är mycket trevligt att du kommer in och skriver som en expert på det som du arbetar med. Då du kan tala om kanske en del hur det är och fungerar. men vi kan ju hålla en god stämning och vara trevliga mot varandra på ett bra sätt, utan att vara nedlåtande mot varandra. Då kan vi få mer raka fakta och kanske vill man både veta och fråga mer. utan en risk att få man är "dum" på något sätt

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: