Annons:
Etikettfikarummet
Läst 1078 ggr
Leffe
2011-02-10 14:18

Nu snöar det igen

Vi skriver den 10 februari och det snöar. Det är kanske inte så konstigt - det är ju vinter. Reaktionen är att snön kom tidigt. Tänk var stor risk för översvämningar lite här och var i vår. Hur klarar sig de vilda djuren och övriga naturen sig då?

Annons:
Tom-B
2011-02-11 00:07
#1

LeffeD frågar "Hur klarar sig de vilda djuren och övriga naturen sig då?"

På lantstället i Mellanskåne hittade jag ett dött rådjur. Trots astt Grannbonden la ut ensilage på flera ställen..
Tragiskt, men så´n är naturen.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

medde
2011-02-11 10:43
#2

Hemskt.

Men bra att dte finns många som hjälper våra djur därute.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Leffe
2011-02-11 13:38
#3

Här är till och med fönstrerrutorna vita av snö. Folk går utanför i varandras fotspår på gångbanan

medde
2011-02-11 13:46
#4

# 3 Hela kollektivtrafiken har problem i Sthlm. Hörde under morgonen alla bussar blev inställda under morgonen.. Nu ska jag ut med hundarna, i morse då jag var ute såg dom ut som vandrande snöbollar. Det var inte alls bra för dom då snön satt fast i klumpar i pälsen. Så nu blir det overallen på för hela gänget.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Leffe
2011-02-11 14:05
#5

Men hundarna hade nog kul ändå

Gittan
2011-02-11 14:22
#6

Här kommer min fader med plog och traktor långt in på gårdsplanen. Sedan behöver jag bara skotta från dörren och framtill där han plogar. Det är värre för gubben som ska till jobbet tidigt på morgonen. Han har plogat på vägen av min far, men det är bara till stora vägen…men han kommer till jobbet. Däremot blir det ofta vid mycket nysnö lite strul med skolskjutsen, men den kommer.

När allt är klart kan man sätta på sig skidorna och ge sig ut och njuta av en liten skidtur. Underbart tycker jag!

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Annons:
medde
2011-02-11 15:00
#7

Visst Leffe! Hundarna hade hur kul som helst i snön.

#6 Låter helt underbart GittanL. Ha en riktigt härlig dag.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: