Annons:
Etikettorganisationer
Läst 1858 ggr
medde
2011-02-17 13:22

Japansk valjakt stoppad.

Nu har den Kommersiella valjakt avslutats. Hur länge är inte säker,men jag personligen hoppas den är slut för gott.

Den Kommersiellal valjakt förbjöds 1986, men Japan har uppget  att landets valjakt sker i forskningssyfte. Japan har i dag över 5,7 ton fryst valkött liggande i Japan.

Japan har hela tiden kringgått förbudet mot valjakten genom att officiellt fånga valar för vetenskapliga ändamål.

Jag passar på att göra lite reklam för Svenska Sea Shepherd blogg som finns att läsa på länken. I den finner ni en hel del bra info om den nu aktuella stoppade valjakten.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Gittan
2011-02-17 18:12
#1

Kan bara säga: Underbart!

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


medde
2011-02-17 18:16
#2

Ärlig så är jag så glad. Då valjakten är en ren valjakt och inte forskning.  I år har det varit en helt superlåg siffra för valar som fått sätta livet till. Detta är enbart  så gott som Sea Shepherd förtjänst och deras tappra arbete dom gjort där ute på det antartiska havet.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Gittan
2011-02-17 18:36
#3

Fast jag tror stoppet är tillfälligt. De bidar sin tid och väntar på att Sea Shephard lämnar området. Just nu är det troligen så att de får för lite byte för att det ska vara lönsamt. Det blir väl så att då drabbas delfinerna värre under tiden.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


medde
2011-02-17 18:46
#4

Just nu ligger all fångst nere för flotten. Sea Shepherd lämnar inte området tills det är säkert dom är borta. Delfinerna jagar inte valflottan, delfiner ingår inte i deras kvot alls. Men visst sista ordet är inte sagt ännu i valjakten. Men jag känner för varje dag en val inte dödas är det en seger.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Gittan
2011-02-17 18:51
#5

Jag tror att själva människorna som jagar val jagar delfinerna istället under tiden för att få sin inkomst.

Håller helt med om att för varje dag som går utan att valar tas är en seger.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


medde
2011-02-17 18:55
#6

#5 Nja. Men vilken tur dom är då ute till havs och kan inget göra. Japan är en lång väg hem…

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Gittan
2011-02-17 18:56
#7

Skrattande De kan ju sjunka på vägen förstås.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


medde
2011-02-17 18:59
#8

Önsk tänkande. Fy skäms på mig att tänka så. Men jag kan inte vara opartiskt som Sajtvärd då jag har mitt hjärta helt till valarna och Sea Shepherd som lägger ned så enormt jobb för att rädda valarna.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Gittan
2011-02-17 19:02
#9

Tyvärr heter det ju att de onda inte förgås så lätt.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


medde
2011-02-17 19:06
#10

Så sant så..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: