Annons:
Etikettdjurparker
Läst 1054 ggr
medde
2012-11-05 13:33

Olycka på Pittsburgh Zoo & Aquarium

Under gårdagen på Pittsburgh Zoo & Aquarium hände en tragisk olycka med dödligt utgång. Det var en 3 årig pojke som föll ner över räcket och säkerhetsnätet ner bland elva afrikanska vildhundarna.

Länk till artikel

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
kamera0710
2012-11-05 16:19
#1

Jag är tyvärr inte alls överraskad, eftersom jag många gånger sett hur ovarsamt en del handskas med småbarn intill rovdjurshägn.

Största skräckexemplet jag sett var en far som satte upp sin dotter på räcket vid Kolmårdens tigeranläggning, med fritt fall ner till tigrarna. Sedan stod han och fotograferade tigrarna och tittade inte åt dottern.

medde
2012-11-05 17:33
#2

#1  Tyvärr nickar jag instämmande med det du skriver. Har sett liknande på Kolmården. Inget roligt alls.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Erika89
2012-11-07 11:07
#3

Jag är tyvärr inte heller förvånad. 
Man hoppas ju bara att föräldrar lär sig att man inte ska göra det. Att räckerna finns där av en anledning..

[peter54]
2012-11-08 22:56
#4

Hemskt och tragiskt för familjen, särskilt för barnet. Nästan så att man får hoppas att pojken dog av nedslaget eller åtminstone inte var vid medvetande när hundarna gick till angrepp.

Men utöver det, fy för den lede vilken dålig fantasi modern måste ha som inte fattar vad som kan hända om man gör så. Riktigt förbaskat korkat och jag undrar lite vad konsekvenserna kommer att bli.

I USA stämmer man folk hit och dit för alla möjliga märkliga saker. I det här fallet skulle jag inte bli förvånad om mamman åtalas för vållande till sitt barns död.

När jag var i USA 1987 för att jaga vitsvanshjort med pilbåge, var det en familj som körde genom ett område med några svartbjörnar som tiggde av förbipasserande människor i bil.

En familj med en treårig pojke stannade och trots varningsskyltar som tydligt föreskrev förbud att öppna fönster eller dörrar, vevade de ner sidorutan och satte ett kex i handen på sin lille pojke för att han skulle bjuda svartbjörnen.

Pojken sträckte ut handen genom den öppna rutan och björnen tog allt hela vägen upp till armbågen, för den var det ju godis alltihop. Föräldrarna ville ha björnen avlivad, men så skedde inte. Istället blev de själva fällda för grov misshandel av sin egen son.

Gittan
2012-11-09 06:24
#5

Jag hoppas också han inte kände något efter det han föll ned.

Kan inte förstå hur man som förälder inte tänker längre än en sekund framåt i tiden. Tycker att man som förälder ska ha olika scenarios om vad som kan hända om jag gör si och så med mitt barn. Det är min skyldighet som mor, som mor ska jag beskydda mitt barn från olika faror. Det gäller även sådana faror barnet ännu inte kan tänka ut själv.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Upp till toppen
Annons: