Annons:
Etikettvilda-djur
Läst 2114 ggr
medde
11/13/11, 8:35 PM

Morgan info

Tänkte vi kunde då vi finner info om Morgan. Kan vi lägga in det här i tråden.

Senaste jag läste om Morgan

Seattle PI

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Leffe
11/13/11, 9:37 PM
Ypsilon1
11/14/11, 11:28 AM
#2

Delfinariet i Harderwijk verkar vara en så oseriös institution !

medde
11/20/11, 6:24 PM
#3

Morgan måste få rätten tillbaka till sitt liv.

Mer om Morgan samt klipp

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
11/20/11, 6:25 PM
#4

Besök gärna sidan

freemorgan.org

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ypsilon1
11/21/11, 2:28 PM
#5

tyvärr "Bad news for Morgan. Both request are denied by the judge."

det är verkligen svårt att acceptera att det kommer att sluta såhär Gråter

[090403]
11/21/11, 2:53 PM
#6

Åhnej Gråter

Stackars Morgan. Att man kan vara så girig Skrikandes

Gråter

Annons:
Gittan
11/21/11, 6:48 PM
#7

Jag är inte förvånad.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


medde
11/21/11, 7:38 PM
#8

Trist och som ni andra säger. Inte oväntat! Men jag tror inte allt stannar upp här inte,

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[090403]
11/21/11, 8:12 PM
#9

Och för att göra det hela ännu värre:

Det har precis blivit bekräftat att Kohana är dräktig, igen!!

Hon fick sin första kalv Adan när hon bara var 8 år, och stötte bort honom, så han har fått leva i en pytteliten pool där tränarna fött upp honom, hans ryggfena har redan börjat vika sig! Han är bara 1 år!

Det betyder ju att Kohana måste ha blivit dräktig strax efter att hon födde Adan, helt onaturligt, hon är alldeles för ung, plus att nu kommer de finnas två bortstötta Inavlade kalvar där!

Och så Morgan som kommer… Hon har ju inte en chans att bli accepterad av de andra, hon kommer antagligen, precis som Tekoa, bli mobbad och attackerad, hela kroppen täckt av ärr.

7 Späckhuggare, i en inte allt för stor anläggning, som inte alls kommer överrens… Katastrof! Jag tvivlar på om Morgan kommer överleva särskilt länge, eller Tekoa heller för den delen, så som han har det nu…

medde
11/21/11, 8:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jag både tror och hoppas att det inte är helt klart för Morgans del. det finns änu många röster som inte gett upp, och kommer nog inte heller att ge upp!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Havsödlan22]
11/21/11, 10:36 PM
#11

Som förespråkare till Morgan i fångenskap ser jag mycket positivt till utgången. Jag tycker dessutom att ska bli skönt att den här "soppan" snart är över och Morgan kan förberedas för en flytt.

/Havsödlan22

Ypsilon1
11/22/11, 7:20 AM
#12

Jag var faktiskt förvånad, jag förväntade mig att vetenskap, lagar och sunt förnuft ska övertyga den nederländska domaren…

Men det finns fortfarande hopp:

"People for the Ethical Treatment of Animals, or PETA, is currently pursuing a long-shot court case in the United States that equates orcas with people and says their working conditions violate the 13th Amendment ban on slavery. SeaWorld says the suit is baseless.

Visser said Morgan's best hopes for release now lie with Spanish courts or the Norwegian government petitioning Spain for her release."

Morgans fall har kanske en bättre chans i Spanien, med tanke på att spanska parlamentet har röstat för mäniskorättigheter för apor

[090403]
11/22/11, 12:48 PM
#13

Hade de åtminstone Försökt rehabilitera och släppa Morgan fri i Norge, men misslyckats, så hade jag vart okej med det, men INTE om hon fortfarande skulle till Loro Parque, då hellre Seaworld San Diego/Marineland Antibes.

Jag kan inte förstå hur någon kan vilja att Morgan ska till Loro Parque, det är nog det värsta stället för henne just nu…

http://timzimmermann.com/2011/11/21/morgan-heading-to-loro-parque/

http://timzimmermann.com/2011/09/26/the-trials-of-tekoa/

http://www.outsideonline.com/outdoor-adventure/nature/Blood-in-the-Water-Keto.html

Keto's endoskopi. Anledningen till detta var för att LP var snåla och använde någon dålig färg på bassängväggarna som Späckhuggarna kunde dra loss och äta, och när till och med Seaworld avrådde dom så använde de samma färg igen! Sen ska även späckhuggarna tränas för att kunna genomgå en endoskopi, men Keto hade uppenbarligen inte fått rätt träning:

http://www.youtube.com/watch?v=7ZFnfv1DL7M

Och med Kohana dräktig igen…

Annons:
medde
11/22/11, 12:50 PM
#14

#13 Tack för ditt inlägg. Kan bara säga Bravo!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
11/22/11, 8:25 PM
#15

Info via Black fish

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[090403]
11/30/11, 5:16 PM
#17

Rynkar på näsan

Jag hoppas nu att de andra "accepterar" henne någorlunda, och att de inte börjar avla henne förtidigt Rynkar på näsan

medde
12/2/11, 12:35 PM
#18

Skriv under och dela vidare tack!

Länk

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
12/5/11, 12:23 PM
#19

En artikel om Morgan

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ypsilon1
12/10/11, 1:42 PM
#20

Orca Coalition kommer att fortsätta kämpa för Morgans frihet.

De ska försöka nu få stöd från spanska aktivister och organisationer.

Annons:
medde
12/11/11, 5:43 PM
#21

#20 Hoppas dom får sina röster hörda, och mer hjälp!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ypsilon1
1/30/12, 2:32 PM
#22

enligt en arikel i den spanska tidningen El Día mer än 43 000 personer har undertecknat en ny petition som kräver Morgans frihet.

Artikeln kom ut för några dagar sen, den 25e januari. Tills idag mer än 50 000 signaturer har samlats in - petitionen finns här.

medde
1/30/12, 3:05 PM
#23

Hoppas gör man ännnu för Morgans frihet

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[090403]
1/30/12, 4:19 PM
#24

Skrivit på. Håller tummarna att det åtminstone får någon positiv effekt för späckhuggarna där, väldigt många som skrivit på, så Något måste den ju hjälpa :)

medde
1/30/12, 5:53 PM
#25

Finns många olika sidor som gör allt för att hjälpa Morgon.. Vilket jag är så glad över, som du sa något måste väl  hjälpa

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ypsilon1
1/31/12, 10:10 AM
#26

#25 det är sant. Men jag blev imponerat att folk har börjat ställa upp på riktigt.

medde
1/31/12, 11:47 AM
#27

Jag tycker det är en stor skillnad nu, än vad det var för ett par år sedan,. Vi verkar ha börjat äntligen värna om våra vilda djur.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Erika89
2/2/12, 11:52 AM
#28

Det gör så himla ont i själen att det ska behöva bli såhär. Lärde sig inte världen något alls om Keiko?
Jag kommer ihåg att jag följde honom i vart enda steg och jag kommer ihåg hur mycket jag sörjde när han dog.

Hoppas Morgan får en ljusare framtid, känns sjukt om människan ska beröva hennes frihet..

[090403]
2/3/12, 8:46 PM
#29

Loro Parque ska tydligen ha bekräftat att Kohana är dräktig igen… Har redan skrivit vad jag tycker om detta…  *alla svärord som existerar i världen* GråterGråterGråter

[Lilllufsen]
2/4/12, 9:29 AM
#30

Siakkars morgan

Ypsilon1
2/16/12, 4:00 PM
#31

February 2, 2012 – The Orca Coalition Group announced they will be suing the Dutch Ministry of Economic Affairs, Agriculture, and Innovation. They are suing in the hopes to release Morgan using the law which states her transfer to Loro Parque was illegal as well as the stipulation that her capture was only allowed because the permit stated she would be released back into the ocean when healthy. They hope to get Morgan moved to Norway where a rehabilitation plan would begin for her release.

April 2012 – Expected start of the first session in the case against the Dutch government.

[090403]
2/16/12, 4:22 PM
#32

Woho!                                                                                                   Håller tummarna för Morgan nu igen!

Erika89
2/16/12, 4:53 PM
#33

Håller tummar och tår!!

medde
2/17/12, 11:01 AM
#34

Slutar inte att hoppas för Morgan!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Ypsilon1
4/22/12, 6:54 AM
#35

Morgans fall har gått vidare och kommer att utredas av EU.

Tack till alla som hjälp och signerat GAP peitionen (spanska länken ovan).

Läs vidare här

medde
4/22/12, 8:51 AM
#36

#35 När kommer det något resultat av det?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
11/2/12, 7:28 PM
#37

Lite info om Morgan då rättegången ang Morgon har nu varit upp.

Länk

Läs gärna mer på

The Black Fish Sverige på Facebook

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Erika89
11/3/12, 4:04 PM
#38

Åj, tänk att det som är så självklart för en annan (att hon ska släppas ut) inte är det för andra… :(

Upp till toppen
Annons: