Etikettsvenskadjurparker
Läst 2043 ggr
sissie
2012-02-09, 19:12

Oudda djur

Det finns ju flera oudda djur på djurparkerna. Sparvar, måsar. Kom att tänka på korvmåsarna på Skansen. Vad har du träffat på för oudda dur i en park? Skansen har sina korvmåsar. De ser ut som fiskmåsar men äter korv. Med hög hastighet från hög höjd, gör de fullfjädrade luftattacker, och norpar korv av oförsiktiga besökare.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Jimmy.L
2012-02-09, 19:23

Ekorrar på Skansen som äter ur handen när dom får nötter.

saga97
2012-02-09, 19:23

aa…..skansen har mycket sånna djur jag köpte en bulle för att se hur många djur jag kunde komma nära ..en fågelune gick nästa i min hand tå kanada gäss kom med sina ungar över en bulle lät dom vuxna mig klappa på ungarna blev också vän med en påfågel och det är säkert 50 ekorrar som hoppar upp i handen o man har mat hahaSkrattande

alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år

medde
2012-02-11, 09:49

Ekorrana på Skansen har man träffat på.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

saga97
2012-02-11, 10:17

det finns väl lite mer udda inne på terrariet där träffade jag en

Tungan utejerboa!!!Tungan ute det är väldigt kul system på Skansen många fåglar och annat har immegrerat svanarna var ju inte där från börgan inte heller änderna man tittar inte bara på påfåglarna utan dom går fritt och får mat på kvällen många av djuren där har fortfarande kvar sin frihet kaninerna kan hur lätt som hälst rymma ur buren

alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år

Fawo
2012-02-13, 17:21

Ekorrar på Järvzoo :)
Fast de håller sig mest till djurvårdarna och snattar mat.. Flört

// Fawo (;

[Havsödlan22]
2012-02-13, 23:30

Om man är uppmärksam kan man både höra och se hackspetten på Kolmården. Men som ni andra säger så finns det många djur på Skansen också, det fulländar besöket, man kan bara sitta på en bänk och njuta.

sissie
2012-02-14, 00:10

Jag tycker det är roligt att det finns så många inhemska arter som bara "flyttar in" på eget bevåg i våra djurparker. Jag kan också förstå att de kan bli lite påflugna ibland, som kanadagässen på Skansen. De kan dela ut tjyvnyp om de inte får smaka på mackan.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Ypsilon1
2012-02-14, 07:13

En av ekorrarna som Fawo pratade om :)

Ypsilon1
2012-02-14, 07:15
Upp till toppen