Etikettvilda-djur
Läst 1314 ggr
medde
2011-12-13, 14:19

Klipp/ Morgan

The Story of Morgan the Orca.

Finner just nu inga ord att skriva, Utan enbart:

Free Morgan

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ypsilon1
2011-12-13, 14:30

nej, det finns inte mycket man kan lägga till… det är hjärtkrossande.

men jag hoppas att Orca Coalition och Free Morgan Foundation kommer att kämpa vidare och hitta mer stöd i Spanien.

medde
2011-12-13, 14:35

Exakt! Hjärtekrossande är det rätta ordet! Jag hoppas och tror en dag att dom kommer att lyckas. Hoppet tappar jag inte. Morgan ska inte vara där hon är! Ett liv som clown/slav i ett shotsglas. Det finns inget annat lyckligt slut för Morgan.

ibiss
2011-12-23, 23:22

http://www.youtube.com/watch?v=V6eqaqIyAew

Kohana och Skyla jagar och biter Morgan så illa att hon blöder, hon simmar fram till glaset för att komma undan och skriker av rädsla, besökarna skrattar eftersom guiden säger att de "leker"

Education my ass.

hade Morgan vart i det vilda med sin familj nu hade hon inte behövt utsättas för detta. I kommentarerna skriver "pro-caps" att det är "helt naturligt att de sätter upp en flockordning"

Naturligt i fångenskap kanske, Späckhuggarna på Loro Parque har ju inte ens någon vuxen hona som kan ta rollen som matriark, Tekoa mobbas och har ärr över hela kroppen, Kohana och Skyla mobbar de andra av stress, Keto har dödat en tränare (Tekoa har skadat en allvarligt)Adan är bortstött och inte accepterad, och nu Morgan som ska halvt slås ihjäl av de andra… och Kohana är ev dräktigt igen… Allt för att de ska uppträda och tjäna pengar åt rika ägare…

Free Morgan! :(

medde
2011-12-24, 10:09

#3 Fruktansvärt att läsa. Lider med  Morgan. DEt finns ingen värdighet i Morgon liv alls. Utan enbart pengar och ett lidande för Morgon.

PÅ något sätt måste det här få ett slut!

Ypsilon1
2011-12-27, 10:21

Jag har också läst ungefär samma uppdateringar från Orca Coalition, man kan läsa vidare här.

Om man har lite kunskap om djur och djurhållning skulle man inte sätta direkt en nyanlänt djur tillsammans med befintliga.

Men orca coalition har lovat, en gång till, att börja om med en ny rättegång om det skulle behövas. Man hoppas att de hinner innan det är för sent.

medde
2011-12-27, 11:11

Börjar snart tro att det här får inte ett så lyckligt slut som man hoppats på.. Men hoppas gör jag än..

Upp till toppen