Etikettvilda-djur
Läst 825 ggr
medde
2011-04-27, 10:57

Två vargar döda.

Under måndagen hittades två stycken vargar döda i ett militärtförråd. Dett var vid sjön Racken som ligger utanför Avetsta. Det har nu inletts en brottsutredning då vargarna saknade kroppsdelar som även tyder på att dessa var avsågade!!

Så återigen har vi förlorat vargar i "illiegaljakt? Det är redan under detta år?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Leffe
2011-04-27, 11:01

Snart är vargarna borta med regeringens godkännande

medde
2011-04-27, 11:19

Det är åt det hållet som det kommer att gå. Eller rättare sagt det är redan på väg dit. Nu är det flera vargar som har fått sätta livet till för dessa dumheter. Vilket är nog inte den sista för året heller!

Leffe
2011-04-27, 11:23

Sedan tillkommer bildöden och eventuella sjukdomar. Valpar blir offer för andra rovdjur. Och hux flux finns inga vargar. Tack Anders Carlgren och co för all förståelse för en stark vargstam

medde
2011-04-27, 11:26

Så sant så. Jag tror att denna jakt som nu varit på varg har gjort att vargmotståndarna har det "lättare" att ta bort en varg..

Ypsilon1
2011-04-27, 12:51

Usch, det som händer är verkligen hemskt!

medde
2011-04-27, 12:55

Känns lite otäck det som händer vargarna.

Gittan
2011-04-27, 14:59

Jakt är en sak. Djurplågeri en annan. I detta fall är ingetdera bra för vargstammen.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Fawo
2011-04-27, 15:37

Usch jag läste om det där Förvånad Jag har jägare i släkten och de vill bara skjuta vargen, få bort den. Men de enda argument de har är att deras hundar blir dödade. ""Och tänk på de stackars människor som bor på landet med fåren..""

Men de är inga direkta anledningar till att ta bort Sveriges vargar… Jag har inget emot jakt. Det tycker jag är en "naturlig" död för vilket djur som helst eftersom vi människor också existerar. Men att vara helt emot vargarna och deras existens tycker jag är helt fel… Som GittanL säger.. Jakt och Djurplågeri är helt olika saker.

// Fawo (;

Upp till toppen