Djurparker iFokus

Djurparker

Etikettskansen
Läst 1548 ggr
Leffe
0

Skansen väntar

Idag ska jag göra ett besök på Skansen. Skansen ligger så nära ändå är det cirka 35 år sedan jag var där sist på ett riktigt besök

Leffe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag varit där. Det var inte så mycket att se och de djur som fanns så höll de flesta sig i skuggan. Bland rovdjuren så var björnarna ute och gick.

Här kommer bild på ett av mina favoritdjur: Visenten

Leffe
0

Och här på den vackra påfågeln

Leffe
0

En till bild på denna förnäma och vackra fågel

Leffe
0

Sedan blev det en helt orädd kanadagås. Här inte ens en meter från rullstolen jag sitter i

Gittan
0

Härligt att du tog dig dit. Läste att du åkte rullstol. Gick det bra?

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

Jodå det gick bra, men jag fick vara konsentrerad på småbarnen som bara hux flux sprang förbi precis framför rullstolen. De var ju helt uppfyllda av spänning för de olika djuren och inte en tanke på mig. Jag förstår dem

Ypsilon1
0

Skansen är alltid spännande :) Jag besöker det flera gånger per år, typ varje gång vi har en gäst från utomlands, bärjar jag med Skansen. sen får de klara sig själva i Stockholm och dem andra muséer :) men jag följer alltid med på Skansen, Aquaria eller Naturhistoriskamuseet

Sist var jag på Skansen med två gäster i december och vi hade otroligt mycket tur: alla djur var ute förutom björnen som var i ide.

Tack för de fina bilderna Skrattande

medde
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Fina bilder Leffe. Så kul och framför allt trevligt att höra du hade en riktigt fin stund på Skansen.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Leffe
0

Jag var med och slog påskpublikrekord för Skansen

medde
0

Men hur många var det då? Nyfiken är man ju..

Leffe
0
medde
0

Oj! Det var inte lite det.. Då  är du nog nu proffs på att köra "elrulle" bland folk då. Men visst är det underbart då vi har vackert väder att prommenera runt inne på Skansen? Så vacker där.

Sehvrin
0

#4 Det där är en vitkindad gås och inte en kanadagås Glad Men de är ju ganska lika varandra, så det är lätt att ta fel.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Gittan
0

56999 personer + Leffe med andra ord på Skansen i påskas.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld