Annons:
Etikettdjurparker
Läst 1122 ggr
medde
2011-03-21 11:44

Zoo personal misstänker..

Det skrivs i en artikel att zoo personalen på Berlin zoo misstänker att isbjörnen Knut kan ha blivit förgiftad. Detta är på grund av det hastiga förlopp som skedde då avled.

Läs vidare i artikeln på länken.

Vad tror du hänt?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Leffe
2011-03-21 11:51
#1

Jag tror att det var något med hjärtat

medde
2011-03-21 11:55
#2

Svårt att sia i tycker jag, men visst efter en händelse som denna så är det normalt att det dyker upp tankar och pressen "nappar" direkt och blåser upp saker. Vi får väl invänta svaren efter det är klart med alla tester.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ypsilon1
2011-03-21 13:47
#3

Det kunde ha varit hjärtat, men även en diabetisk koma kunde ha haft samma symtomer. Den direkta dödsorsaken kommer att vara troligtvis att han drunknat efter att han blivit medvetslöst.

Jag tycker också att livet som zoostjärna har stressat honom ganska mycket med tanke på att han var tvungen "att uppträda", som t. ex. när han inte hade tillgång till sin grotta under sommaren så att alla turister kunde se honom.

medde
2011-03-21 16:33
#4

Killen hade nog inget toppen liv, då han hade även att få kamrater av sin egen sort.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

StefanW
2011-03-21 22:27
#5

Han blev väl mobbad av de andra björnarna som tog mat för honom bl.a. Vi får se vad obduktonen visar, hoppas inte det är förgiftning utan något "naturligt"

Stefan - Modellbyggare

medde
2011-03-22 09:51
#6

Jag har också för att han blev rent ut sagt mobbad av dom andra.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Upp till toppen
Annons: