Annons:
Etikettvilda-djur
Läst 868 ggr
medde
8/27/10, 11:20 PM

Tullen hittade tigerunge.

På Bankoks flyplats Suvarnabhum lyckades flygplatsmyndigheterna stoppa ett smuggel försök tidigare i veckan. Detta var av en Tiger unge på cirka 8 veckor som var inklämd i kabinväska mellan mjukisdjur, av tigrar! Tiger hittades då väskan gick igenom genomlysningen.

Ägaren till väskan ska vara en kvinna på 31 år hemma hörande i Thailand, och var på väg till Iran. Kvinnan förnekar smuggelförsöket och säga inte alls veta hur tigern hamnat i hennes väska.

Tigerungen ska ha varit kraftigt drogad innför sin resa. Men är överlämnad till ett räddningscenter, där det kommer att tas DNA prov för att fastställa om det rör sig om en vild Tiger eller avlad i fångenskap.

Kvinnan riskerar fängelse upp till 4år och böter på löjligt låga 10,000 sv kr!!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Leffe
8/27/10, 11:25 PM
#1

Vi får hoppas att hon får 4 år om hon är skyldig

medde
8/27/10, 11:28 PM
#2

Klart som korvspad hon är skyldig, hon drog väskan med Tiger i! Man tar bara inte en väska till någon som ber en om det, och vet absolut ingeting. Detta tillhör deckarserier eller böcker inte in real life!

4 år billigt 10,000kr gratis enl mig!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Leffe
8/27/10, 11:38 PM
#3

Visst är det lite, men då det tydligen är det högsta så hoppas jag det blir så. Vet inte hur det är att sitta i fängelse i dessa områden och länder

medde
8/28/10, 11:50 AM
#4

Det är nog inte alls det roligaste, men då man tänker straffa så tänker man inte miljön, det glömde jag Skäms Blir enbart upprörd över handlingen som sådan,

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Leffe
8/28/10, 3:21 PM
#5

Vad fick man för straff i Sverige när någon plockade rovfågelägg som exempel. Några kronor i böter?

medde
8/28/10, 9:23 PM
#6

Här i sverige är det ofta ett skämt just i det här med djur. Både i tjuvskytte som jag just satt och läste om. Eller brott i djurskyddslagen. Vi är lite av ett rea varuhus då det gäller straff.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Wille00Moggis
9/11/10, 11:37 PM
#7

hon måste ha varit korkad,man borde ju hitta den xd

medde
9/12/10, 1:50 PM
#8

Klart hon var inte smart, och en bra sak att ungen hittades.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Sehvrin
9/15/10, 11:45 AM
#9

Fast 10000 kr kanske är mycket borta i Thailand?

Hoppas hon får max-straff, i alla fall (antar att mycket beror på om DNA:et visar på vild Tiger, eller ej)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

medde
9/15/10, 12:29 PM
#10

Har inte fått någon koll på det svaret ännu, vilket vore väldigt intressant.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: