Djurparker iFokus

Djurparker

Etikettdjurparker
Läst 1055 ggr
nera
0

Steve Irving

Tänkte uppmärksamma denne man som man sett på TV mycket tillsammans med krokodiler och även andra vilda djur. Han var ju även känd för att äga sin egen krokodilfarm i Qeensland, Australien.

Steve Irving känner nog de allra flesta igen. Tyvärr så avled han allt för tidigt i en olycka då han blev stungen av en rocka i vattnet vid en inspelning.

Själv har jag varit ett troget "fan" av honom. Tycker han varit och är fortfarande kul att titta på- Han är så otroligt intensiv och man undrar verkligen var han fått all energi från

Lägger med länkar till några tubisklipp med honom.

Men först en informationslänk om Steve från Wikipedia 090831

Steve in action

Steve Irving med ormar

The best of Steve Irving

promenixan
0

Jag tycker själv att han ofta var lite väl "på".
Var och drog varaner i svansen, plockade upp sovande ormar osv osv. Han störde djuren för att få coola bilder på ofta arga djur. Nej jag tycker inte att han var ett föredömme precis. Ska man fota/filma djur så ska man se till att inte störa dem, eller åtminstone se till så att man inte gör alla djur arga.

Sajtvärd för mitt eget liv

nera
0

Du har rätt i det du säger promenixan. Han kan vara lite väl intensiv ibland. Fanns ingen direkt rädsla där inte.

[peter54]
0

Jag tycker att hans otroliga insatser för att sprida kunskap och förståelse för djur och natur bland de breda folkmassorna, rädda hotade djur och hjälpa djurlivet som kom ikläm genom människans exploatering av obruten mark var långt mer positiva än det negativa för enstaka ormar, ödlor och krokodiler som skedde vid filminspelningarna.

Trist att han drabbades av olyckan med stingrockan och än mer trist att hans dotter fick uppleva det som medåkare på båten.

medde
0

Visst var han en profil som satt sina fotspår inom djurlivet. Han gjorde otroligt mycket för djuren och även donerade väldigt stora summor pengar till olika projekt.

Det kanske var hans gå på stil som fick många människor att tycka han kunde vara för mycket ibland.

Värst är väl det peter54 nänmer i sitt inlägg, om dotter! Detta är någon så hemskt att man inte vill tänka på det ens. Tyvärr är väl dottern Bindi även i dag en profil för sin far i media.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
0

Jag blir lika imponerad varje gång jag ser honom, hans otroliga outröttliga  energi som han utstrålar denne man. Hans ögon fullkomligt sprudlar/sprudlade,  när man ser honom på TV.

Och visst är det sorgligt att hans dotter fick vara vittne till det som hände. Usch och fy Oskyldig