Djurparker iFokus

Djurparker

Etikettfikarummet
Läst 663 ggr
leo-
0

7 Augusti

God morgon alla

Hoppas ni har den bra dag framför er i värmen

Här ska det kollas lite jobb och laga stolar förutom den obligatoriska Rickypromenaden

Ha en bra dag allihop i värmen

promenixan
0

Tack och godmorgon på dig med. Jag hoppas på att jag ska kunna ta en riktigt lång promenad idag, får kanske lov att göra det sent i kväll om jag inte ska svimma av i värmen Tungan ute

Men det är underbart med sol och värme igen.

Sajtvärd för mitt eget liv

SwedenZoo
0

0# Skulle vara kul att ha en "obligatorisk rickypromenad".

Goddag alla trogna iFokus medlemmar! Hoppas ni får en trevlig dag, jag ska bara ta det lungt. Sista dagen jag får göra det innan skolan börjar. Trist.

Med Vänliga Hälsningar Rickard Sjödén

Hemsida: www.SwedenZoo.com Fotogalleri: Flickr.com

promenixan
0

#2 Hoppas att du får en fin dag med. Men vad tidigt ditt sommarlov tar slut? Häromkring har de lov i 2 veckor till. Stackars dig.

Fast när jag gick i skolan tyckte jag att det var toppen att börja igen. Var nog en liten skolnörd Tungan ute

leo-
0

2 Det är mycket mer jobb än med en hund eller katt att få dom tama

så skaffa inte en iller utan att plugga ordentligt och var beredd på en väldigt självständig och smart varelse som vet vad den vill och har väldigt vassa tänder som den gärna använder

För det finns tillräckligt med illrar är omplaceringar och far illa

Inte för att vara dum bara påpekar det

promenixan
0

#4 De är små busiga rackare, och de tar sig in i allt. En kompis till oss har en liten söt sak som är supersnäll nu när han är uppfostrad ordentligt. Han leker gärna med våra katter.

De leker tafatt och gömmer sig för varandra, självklart så vinner illern alltid, han kan ju sticka in i baslådan och gömma sig hehe (den är inte inkopplad)

Jag kunde inget om illrar innan, men sen jag fick lära känna "Gubben Gamo" så tycker jag hemskt mycket om illrar.

SwedenZoo
0

#3 Nej, det slutar inte förren den 17, men jag har massor i planerat! Jag ska hinna fylla år, åka till Borås, Köpenhamn med mera.

#4 Jo, jag vet det. Det är inte aktuellt nu. Någon gång i framtiden skulle jag dock vilja ha en iller.

leo-
0

Dom är speciella det var därför jag skrev inlägget

som sagt väldigt söta men smarta

och kräver en hel del av sin slav

promenixan
0

#6 vad mycket roligt du ska göra. Grattis i förskott från mig Skrattande

SwedenZoo
0

Tack promenixan!

AndreasS
0

God förmiddag, då har jag slagit upp mina blå. Har vart ut med hunden fixat frukost åt både mig själv, grabben och hunden. Idag är solen åter igen på besök i Västerås och redan nu har vi en temeratur på 25 grader och molnfritt.

Idag ska jag göra rent åt mina reptiler här hemma, och så är det matnings dax för majsormen, skäggisen fick ett 10-tal syrsor igår och några zophobas.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

medde
0

God morgon.

Har varit upp en bra stund , men djuren har fått isn tid först. Redan är det så himla varmt ute, Hur ska denna dag sluta?

Är i full fart med att fixa innför flytten till evakuerings lghten som jag inte vill igentligen. men men….

Swedenzoo: När fyller du år?

Hoppas ni alla får en riktigt fin dag.

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Vattnadal
0

Ja, god förmiddag härifrån oxå!

Jag har kommit en bit på väg med dagens betyr, innan jag fastnade här. Gäller att kuinna slita sig loss igen och fortsätta med nytta bara…

Jag och hundarna har fått frulle, fiskarna är matade. Reptilerna har fått lite småpiffat och nytt badvatten och mat. Hönsen har fått mat, luckan öppnad och vattentråget diskat, kaninen har fått morötter och nya grenar utifrån (det är bara rönn som duger att äta). Fåglarna inne har fått nytt vatten och mat.

Nu är det dags att hänga undan alla fällar, filtar och medletidskläder som hängt på tork uppe på kallvinden sen sommarens vecko-lajv. Efter det blir det lunch, sen ska jag städa burar, så många jag orkar. Inser nämligen att imorrn går jag på mitt 6-dagars pass, är ledig fredagen om en vecka, då jag kommer att ligga som ett slaktdjur i soffan, slut i kroppen och med handledsvärk utan like, sen jobbar jag 4 dagar till, innan jag blir ledig 5 dagar. Således kommer jag inte att orka städa några burar alls förrän runt den 20:e, då kroppen vilat igen.

Ska försöka hålla huset lite halvsnyggt oxå, för idag hoppas jag på fikakompis i gamla gramnen, och imorrn kommer en kompis från 08-land och stannar några dagar!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

SwedenZoo
0

Jag fyller år den 18

nera
0

Goddagens i värmen!

Här är det full sommar och vi har hunnit med en promenad på förmiddagen. Det var skönt att röra på sig lite.

Önskar er alla en fortsatt bra fredag och trevlig helg Skrattande