Djurparker iFokus

Djurparker

Etikettutrotningshotade
Läst 961 ggr
Leffe
0

Utan val

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Utan val är titeln på en bok av John Gordon Davis. Det är historien om en ung amerikan som sätter sitt liv på spel i ett djärvt företag: att rädda de utrotningshotade stora valarna.

"Det finns bara ett säkert sätt att rädda valarna: att sänka valfångarna!"

medde
0

Valjakten är inte en trevlig företelse som pågår. Tyvärr..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

leo-
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Var allvarligt på väg att gå med i Sea Sheperds när jag var yngre

För dom som inte känner till dom så är det typ greenpeace fast med kpist. Dom rammar valfångarna till havs och gör det bra, Jag har bla sett filmer där dom förstörde alla vinscharna vid relingen på en valfångstbåt genom att ramma den

OBS det dom gör är i många fall väldigt olagligt

medde
0

#2 Men dom lyckas rädda valar samt hur stora är Sea Sheperds?

leo-
0

deras officiella h sida

http://www.seashepherd.org/

medde
0

#4 Tack leo, ska gensat titta in på länken.

medde
0

Nu vet jag vilka de är, då jag kom in på sidan vart det bekant.

leo-
0

Gick med på deras sida

Hittade dessa textrader som jag tyckte var bra

It´s been more than 24 hours since our last confrontation with the Japanese whalers and they have not killed a whale since.We have once again silenced the harpoons

They decided to test our resolve when they moved in yesterday to offload two dead whales. Their only previous experience doing this with any opposition was when Greenpeace attemted to block the slipway a few years ago. As they moved in to intimidate the activists,the Greenpeace ship Esperanza pulled away to avoid the harpoon boats. I assume they expected us to do the same and they were shocked when we stood our ground and did not surrender an inch to them. It was more then they bargained for and as result they have stood down and covered up their harpoons.

Today was another victory for the whales

sorry för kapningen men jag tyckte att detta passade in på boken väldigt väl

skulle inte förvåna mig om författaren har något att göra med Seasheperds

som sagt gick med på deras sida och om ni vill kan jag lägga in lite från nyhetsbreven dom skickar

visserligen inget om djurparker förutom att det handlar om samma sak numer rädda dom djuren vi har kvar

medde
0

#7 Exakt dom jobbar för att rädda djuren. Visst gör det du. Jag fastande även jag inne på deras hemsida.

nera
0

Har sett dessa actionfigurer på TV och jag beundrar dem. De är modiga

leo-
0

Det jag gillar med dom är att dom verkligen gör något direkt typ Du dödar valen och jag sänker dig oavsett vad som händer min båt

Inget fel på Greenpeace men eftersom dom tar det via myndigheter så tar det tid och kostar pengar

Seasheperds hindrar valfångarna att göra sitt jobb handgripligen

Läste lite om sälarna som Kanada tar på isen där hade aktivisterna blivit påhoppade av jägarna och senare arresterade och båten tagen i förvar men då skickar Seasheperd en räkning till Kanadesiska staten varje månad på ett antal tusen dollar

nera
0

Ja der är påhittiga och modiga

medde
0

Det går väl nu program om dom på Animal Planet?

leo-
0

Det stod nånting sånt på deras hemsida Whalehunters eller nåt

Det blir ett uppdrag till den som har den kanalen att rapportera

tyvärr inte jag Rynkar på näsan

Dom har kanske blivit rumsrena så att säga Glad

medde
0

Nja en trailer är det både vapen och "knuffar". Men ska titta och se vilka dagar programet är.