Etikettkolmårdensdjurpark
Läst 187 ggr
Jimmy.L
2021-07-25, 13:15

Klappade getter för 13 000 kronor: ”Vi är besvikna”

Förväntningarna var höga inför resan till Kolmården – delfinshow, linbana och fantastiska djur på nära håll.
Riktigt så blev det inte.
– Vi fick klappa getterna, det hade vi lika gärna kunnat stanna i Skåne för, säger mamma Helena Hansson.
https://www.expressen.se/kvallsposten/klappade-getter-for-13-000--kronor-vi-ar-besvikna/?referrer=todays-news

Förväntningarna var höga inför Malmöfamiljens resa till Kolmården – de väntade sig delfinshow, linbana och fantastiska djur på nära håll. Blev det så? Knappast. – Vi fick klappa getterna, det hade vi lika gärna kunnat stanna i Skåne för, säger Helena Hansson.
OberonsMatte
2021-07-25, 14:21

Ja, och tänk hur dyrt det blir för besökare från andra länder som dessutom måste boka flygbiljetter (!) till hela familjen för att komma till Kolmården… Tänk de som måste flyga från Australien, hur dyrt blir inte det?! Hur besvikna blir inte de när de märker att de inte är ensamma om att besöka Kolmården under högsäsong och att djur - trots det - dessutom ges möjlighet att sova i skuggan under delar av dagen? Skandal!!!

Sajtvärd Katter iFokus

Herveaux
2021-07-25, 14:31

#0: Men är de på riktigt?! 😂 Vad hade de förväntat sig? Att de (Kolmården) ska kasta ut folk från Definariet för att ett par andra besökare har rest längre och iom det har företräde till biljetter? Att djurskötare ska pressa upp (vilda) djuren i famnen på dem för att de rest dit från skåne?
Jag vet inte om föräldrarna försöker smutskasta Kolmården genom att gråta ut i media men hoppas de kommer få sig en tankeställare över sitt eget beteende när reaktionerna inte blir vad de hoppades på.
"Sönerna var ju inte så jätteglada. Det blev att springa runt och handla skit till dem för att de skulle vara nöjda ändå." Är väl inte konstigt att barnen reagerade och agerade så med tanke på vilka förebilder föräldrarna är…

Om jag någon gång besöker DisneyWorld igen ska jag ta mig tusan ha värsta VIP-bemötandet för jag har minsann rest långt. Annars kontaktar jag media. Så det så.

// Harley 🏳️‍🌈⚧️
Sajtvärd Star Stable Medarbetare Ridsport, Film, Hamster, Guldhamster

• Redigerat 2021-07-25, 14:35 av Herveaux
Jimmy.L
2021-07-25, 14:34

#2: Ja säga vad man vill om Kolmården jag anser det är värre med deras krav på när man får dyka upp.

Jag gissar dom är mest besviken på att inte fått se delfiner och tycks ha missat att djur är som oss människor när det är varmt.

OberonsMatte
2021-07-25, 14:36

#2 Ja, man får bara hoppas att Kolmården inte får för sig att kompensera den här bortskämda ego-familjen genom att skicka gratisbiljetter till dem.

Sajtvärd Katter iFokus

Herveaux
2021-07-25, 14:40

#3: Jag kan absolut förstå att man vart besviken när en efterlängtad resa inte uppfyllde förväntningarna men jag förstår inte hur familjen resonerade när delfinshow-biljetterna var slut på webben men trodde ändå man kunde köpa på plats? Det är ju så enkelt att kontakta Kolmården på förhand och kolla hur det ligger till liksom. 🤨

#4: I artikeln låter det som att Kolmården inte kommer kompensera och jag hoppas verkligen de står fast vid det.

// Harley 🏳️‍🌈⚧️

Jimmy.L
2021-07-25, 14:42

#5: Folk kollar aldrig upp saker innan tyvärr det märker jag ofta på Skansen där hör jag ofta folk klaga på att dom sällan ser lo eller Järv.

[Borttaget]
[Borttaget] 
2021-07-25, 14:47

Inlägget är borttaget

Jimmy.L
2021-07-25, 14:54

#7 Borttagen djurrättsaktivister har egen sajt att diskutera, och jag gillar inte djurrättsaktivister som hotar människor eller parker!

kamera0710
2021-07-25, 14:55

#6 Lodjuren märker jag att många missar även när de ligger fullt synliga. Har ofta noterat besökare som vrider på huvudet ett par sekunder, sedan kommer kommentarer om att de inte är framme.

Jimmy.L
2021-07-25, 14:57

#9: Jo precis ett vanligt problem i parkerna är att folk stressar förbi hägnen.

kamera0710
2021-07-25, 15:05

Ganska skrattretande artikel för övrigt.

Jimmy.L
2021-07-25, 15:14

#11: Absolut man vi är ju en sajt om Djurparker och jag tycker det är viktigt att vi bemöter det.

Herveaux
2021-07-25, 15:23

#6: #9: Själv ser jag det som en del av upplevelsen att antingen få vänta ut djuren om de har valt att gå undan eller att stå/sitta och spana efter de som är ute. Tycker det bara är bra att djuren har berikade hägn där det finns gott om insynsskydd eller gömställen.
Om folk kunde banka in i skallen att en modern Djurpark inte enbart handlar om att folk ska kunna glo på djur utan om utbildning, bevaring och framförallt berikning för djuren själva.

// Harley 🏳️‍🌈⚧️

Jimmy.L
2021-07-25, 15:26

#13: Jo precis.

Maleficum
2021-07-25, 15:52

#9: Jag har superfin bild på Skansen ena Lodjur för den låg och sov precis nedanför där man kunde stå och titta (och titta man då inte ner så såg man den ju inte). Närmre hade man ju inte kommit den om man inte gått in i hägnet!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
2021-07-25, 16:52

#15: Wow! Jag var med om samma sak fast med en Puma på Eskilstuna Zoo. Den tog en tupplur alldeles intill stängslet. 🥰

// Harley 🏳️‍🌈⚧️

Grodan
2021-07-25, 16:53

Men, jag är ingen djurrättsaktivist. Och jag hotade ingen.

♡°✿ ☆: .。. o(≧▽≦)o .。.:☆ ✿゚❁♡★°:.☆

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Jimmy.L
2021-07-25, 16:57

#17: Nej men att skriva att man hatar djurparker fyller ingen funktion här, detta är en sajt om djurparker och gillar man inte djurparker så finns det andra sajter för det.

Grodan
2021-07-25, 17:00

Jag är inte här, jag svarade bara på denna artikel.

Nåja, synd att de inte satsade på Skara sommarland eller något…

♡°✿ ☆: .。. o(≧▽≦)o .。.:☆ ✿゚❁♡★°:.☆

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Draknästets_Reptiler
2021-07-27, 12:31

Men snälla. Hur dumma är folk egentligen.

Vi var på Kolmården för några år sedan, vi fick visserligen med oss delfinshowen, men annars så var väldigt många djur "osynliga" eftersom det var väldigt varmt. Men inte sjutton tänkte vi på att klaga till parkstyrelsen för det inte 😳

Nej, hoppas verkiigen att Kolmården står fast vid att inte kompensera familjen.

• Redigerat 2021-07-27, 12:31 av Draknästets_Reptiler
Herveaux
2021-07-27, 14:00

#20: Kan bara hålla med dig. 😔
Känns som föräldrarnas klagomål hamnar i samma fack som när hotellgäster klagar på att stranden är för sandig. (Ja, det har hänt…😂)

// Harley 🏳️‍🌈⚧️

Jimmy.L
2021-07-27, 14:08

Dom kommer inte att ersättas. Som jag har sätt på Instagram så har många fotat djur där dagligen trots värmen…

Upp till toppen