Annons:
Etikettorganisationer
Läst 152 ggr
[Jimmy.L]
6/2/21, 5:53 PM

Här öppnas äldreboende för tigrar – Keni först in

Tigern Keni föddes in i fångenskap. Under hela sitt liv har han suttit instängd en trång bur på en spansk cirkus – för att locka besökare.

Nu får han komma till Knuthenborgs safaripark – som öppnar ett äldreboende för räddade tigrar.

– Livet på cirkusen har brutit ner Keni både fysiskt och psykiskt och han var väldigt medtagen när han äntligen kunde komma därifrån, säger Anne Sofie Meilvang, biolog på djurrättsorganisationen Dyrens Beskyttelse.

https://www.expressen.se/kvallsposten/har-oppnas-aldreboende-for-tigrar-keni-forst-in/

På Knuthenborgs safaripark i Danmark har ett sorts äldreboende för tigrar öppnats.
Annons:
Sabah
6/2/21, 6:45 PM
#1

Man blir så beklämd när man läser om djur i fångenskap, som lever helt onaturligt i trånga burar😥 Skönt att Keni nu fått ett bättre liv! 👍🏻🙂


💖🧡💛💚💙💜

[Jimmy.L]
6/2/21, 6:49 PM
#2

#1: Ja cirkusdjur lever stressade.

Sabah
6/2/21, 6:54 PM
#3

Fruktansvärda förhållanden! 😥Man tycker inte att det skulle vara så i dagens upplysta samhälle! En stor eloge till de som jobbar för djurens rättigheter! 👍🏻🙂


💖🧡💛💚💙💜

Maleficum
6/2/21, 7:56 PM
#4

Hoppas fler djur kan räddas och flytta dit och att cirkusarna slutar ha vilda djur (och inte bara tar in nya sen).

Har inget emot tex hundar på cirkus (så länge de sköts och tränas på ett sjyst sätt) men vilda djur har inget på en cirkus att göra!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Tarotstollan
6/2/21, 9:24 PM
#5

Det är fruktansvärt att sådant här får fortsätta i vårt upplysta samhälle! 👿

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Draken
6/4/21, 1:52 PM
#6

Jag tycker det är fruktansvärt att vilda djur (eller djur överlag) skall behöva sitta inlåsta i trånga burar för allmänhetens höga nöje.

Men nu är väl djur på cirkus förbjudet, åtminstone här i Norden har jag för mig ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
[Jimmy.L]
6/4/21, 1:53 PM
#7

#6: Det stämmer

Maleficum
6/4/21, 5:03 PM
#8

#6: Du får fortfarande ha domesticerade djur (och vissa andra sorter) på cirkus men de djur som är förbjudna här är: apor, rovdjur (utom hundar och katter), säldjur, elefanter, noshörningar, flodhästar, hjortdjur (utom renar), giraffer, kängurur, rovfåglar, strutsfåglar och krokodildjur.

Sen måste länsstyrelsen kontrollera cirkusen innan första föreställningen för säsongen och även om djur (eller saker tillhörande djuren) byts ut under säsongen. Sen måste de dagligen kunna röra sig fritt utomhus (så djur som inte kan gå i hagar kan ju vara svårt att ha med sig då).

(Står mer om reglerna på Jordbruksverket)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Så sköter du cirkusdjur, vad som gäller vid transporter och handel med andra länder.
[Jimmy.L]
6/4/21, 5:07 PM
#9

#8: Typiskt där rök min plan att skaffa en krokodil att ha i koppel. 😎

Draken
6/9/21, 1:30 PM
#10

#8: Ok, trodde alla djur var förbjudna på cirkus 😊

#9 : 😂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Tarotstollan
6/24/21, 10:49 PM
#11

#9. Har du så stor swimmingpool så den klarar sig där?😄😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Jimmy.L]
6/25/21, 6:31 AM
#12

#11: Jag får fylla grannarnas lägenheter med vatten.

Tarotstollan
6/25/21, 6:53 PM
#13

Bra idé!🤣

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Upp till toppen
Annons: