Annons:
Etikettdjurparker
Läst 806 ggr
Gittan
10/13/15, 4:33 AM

Rent vansinne!

Houston zoo öppnar för vapenbärare

Besökare på djurparken i Houston kan nu förutom kameran och picknickkorgen också ta med sig handeldvapen.

Jag tycket det är rent vansinne. Räcker det inte med dessa massakrar på skolorna? Ska djuren bli drabbade i framtiden också?

Västerbottens-Kuriren

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Annons:
Tjeja
10/13/15, 4:44 AM
#1

Helt sjukt! Vad ska de ens ha vapnen till där inne? Ett zoo ska vara säkert att besöka. Man ska inte behöva vapen för "i fall att". För övr är ju det farligaste djuret människan!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Tarotstollan
10/13/15, 4:45 AM
#2

Alltså Amerika och deras vapenlagar!😡😮 
Tror de att djuren skall gå till anfall eller vill de starta massakers inne i djurparker också?!
Vad händer om någon unge står i vägen för en annans unge som inte ser ordentligt, skall de skjuta den ungen då eller?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Blue_Lugia]
10/13/15, 2:50 PM
#3

Jag är glad att jag bor i Sverige! Tänk om varenda person köpte vapen som om det vore en mjölkliter! Bär ingen vapen, finns heller ingen anledning till att själv köpa ett och försvara sig.

kamera0710
10/13/15, 3:21 PM
#4

Det är väl en mänsklig rättighet att alltid bära vapen!?

(Ironi)

Tarotstollan
10/13/15, 10:04 PM
#5

Pepparburk eller kanel är bra! Det gäller bara att sikta rätt!😉
Kan undra vad som skulle hända om det blev vapenförbud i Amerika, hur de skulle lösa sina dispyter och  kränkningar mm som de säger de har rätt att döda folk för?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Ixectrona
10/19/15, 12:21 PM
#6

Logiken är att ju mer lagliga vapen är, desto säkrare är det.🤪 För "om en brottsling vill komma och döda folk så är det bara att gå någonstans där vapen inte är lagliga, så ingen kan försvara sig!"

Tja… jag är varken pro eller anti när det gäller Amerikas vapendebatt. Det är en helt annan kultur än våran, och det är inte svart och vitt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: