Annons:
Etikettsvenskadjurparker
Läst 1066 ggr
medde
8/14/13, 9:14 PM

Cirkus Scott anmälda

Cirkusen är anmäld för att ett sjölejonet Maggie födde en unge under tiden cirkus var i Falun. Vilket fick Länsstyrelsen Dalarna att reagera och polisanmälde en djurskötare eftersom  det är enligt lagen inte okey  att man  får transportera dräktiga djur. Cirkus Scott är nu ett föreläggande som dom måste  ang djurbestämmelser som gäller Maggie och hennes nyfödde.

Läs vidare på länken nedan om ämnet 

Klicka här

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Leffe
8/15/13, 12:55 AM
#1

Det verkar ju inte så bra hanterat från cirkusen

medde
8/15/13, 10:52 AM
#2

Att missa en dräktighet är inte bra på något djur.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Erika89
8/16/13, 1:44 PM
#3

Jag är ju en sådan som ogillar cirkus i huvudtaget. Mest för just transportdelen. Tycker inte att djur ska transporteras så ofta som cirkusdjur får göra.

Och nu blev ju inte min uppfattning mer positiv direkt. Nej missa ett dräktigt djur är inte okej och tror inte att djurskötaren inte visste utan jag tror att dom helt enkelt har tigit om det.
Och det är inte okej!

[Mustangcab]
8/16/13, 10:25 PM
#4

Långt ifrån OK. Därför går jag aldrig på cirkus.

Bettan
8/19/13, 11:38 AM
#5

Transportdelen i sig tror jag inte är så farlig och lidande. Vi transporterar våra egna hundar, trav- och galopphästar och så vidare. Det är ju inget värre.

Däremot är det illa att det tydligen finns personal som sköter djuren som inte är kompetenta att sköta dem då djurskötaren inte märkte att sjölejonet var dräktig. Jag tror däremot inte att cirkusen tigit om det och inte brytt sig. Säger inte djurskötaren något så vet ju ingen ansvarig om det heller.

Däremot går jag inte på cirkus då jag anser att djur inte ska vara med och uppträda där. På cirkus ska människor uppträda till exempel med trapets och lina. Djuren ser jag när de gör sånt som de ska - springa, hoppa med mera.

Ha en bra dag

Sport iFokus

[Mustangcab]
8/19/13, 8:20 PM
#6

Trapets och lina. Tror du jag tänker se på detta som har höjdskräck😃Det är den andra anledningen till att jag inte ser på cirkus.

Annons:
Upp till toppen
Annons: