Etikettsvenskadjurparker
Läst 1364 ggr
medde
2013-08-06, 22:47

Milla 3 stoppades för att komma..

In på Ölands Djurpark. Nja inte var det så att hon inte fick komma in, men hon var tvungen att betala inträde som en vuxen vilket är lika med 300 kr. Ölands Djurpark har en gräns på 1 meter för barn. Milla 3 år är 103 cm och därmed inte räknas som en gäst som går in fritt. Familjen vädjade men fick ett blank nej med hänvisning till parken regler. Nu skriver Aftonbladet en artikel om det här i dag.. Men vad är rätt. Har parken en regel ska den följas eller? Nästa som kommer kanske är 103½, då vill ju den också gå in fritt. På att sett tycker jag det är småaktigt men samtidigt finns regeln så kan man inte rucka hit och dit, då blir det alltid någon som blir utan att få den ruckad.. Där imot tycker jag att ha en regel på 1 meter är urdumt. Ha en riktigt åldersgräns i stället. Alla vi är olika långa, korta tjocka smala..Tack och lov för det..

Läs gärna artikeln och tyck sedan till om just dina tankar.

Länk klicka här

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Grodan
2013-08-06, 22:51

När jag var 5 år fick jag inte leka på IKEAs bollhav. Det var 12 års gräns. Jag grät i flera dagar. De sa att jag såg ut som en 12-åring.

Och jag blev skadad för livet av det!!! Att jag nekades att leka i ett bollhav.

Det var första spiken i min IKEA-kista (jag bojkottar skiten, i den mån jag kan… det är svårt för jag är typ ensam i hela världen om det!).

♡°✿ ☆: .。. o(≧▽≦)o .。.:☆ ✿゚❁♡★°:.☆

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

medde
2013-08-06, 23:01

#1 Kan tänka mig det, är man 5 år så är man 5 oavsett hur man ser ut. Min dotter fick ofta "onda" ögat då man var på Gröna lund och barn tror jag det var under just 3 åkte gratis.. Jag sågs som en snål mamma. som petade in min barn fast hon var för gammal., Men till saken var hon höll sin ålder och var inte för gammal!! Den dagen hon passerade för fritt så naturligtvis köpte jag åkband till henne. Inte för hon hade ID vid en åldern, men hade en sjukhusbricka  med mig,, Inte kul det heller..

Men du Grodan! Kram på dig🌺

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Gittan
2013-08-06, 23:05

Detta verkar ju inte klokt. Man får väl tro på att alla talat sanning och inte tvärtom. Nu är jag arg!😡 Riktigt arg!😡😡

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

[Mustangcab]
2013-08-07, 22:40

Det stämmer. Förra året var jag där med italienska vänner och deras ena dotter var precis 1 cm längre än en meter så jag fick betala vuxenpris för henne. De kunde har ett barnpris anser jag och inte ett fullt vuxenpris eller familjebiljett. Nu drabbade det i just detta fallet ingen fattig dvs mig.😃

Upp till toppen