Annons:
Etikettsvenskadjurparker
Läst 907 ggr
[VSK]
9/3/16, 9:39 AM

Kastar fyrverkerier och flaskor i djurens hage

"Stöket vid minidjurparken i Wämöparken har ökat den senaste tiden. Folk skräpar ner, slår sönder staket, kastar in glasflaskor och fyrverkerier i djurens hagar och beter sig allmänt illa.

– Det har eskalerat något fruktansvärt, säger Leif Lundgren som är ansvarig för djurparken.

Parken har blivit ett tillhåll. Ungdomar eldar i anslutning till djurens inhägnad trots att det finns en fast eldstad i området.

– Det är ju inga problem om man vill sitta vid eldplatsen och elda, men att göra det vid grishagen. Om en gnista hade hamnat fel så hade vi kunnat haft en total katastrof.

Men det är inte bara ungdomar som beter sig illa på platsen. Ett vittne såg för ett tag sen hur ett gäng killar och tjejer i 30-årsåldern sparkade sönder kycklingarnas bur så att djuren tog sig ut".

http://24blekinge.se/2016/09/02/haller-diskmedel-i-djurens-vatten/

Vad är det för fel på vissa människor?

Annons:
[strutter]
9/3/16, 9:59 AM
#1

Vad är det för fel på vissa människor? 

Ja, dom är sjuka och störda, anser jag. Men vet man vilka de är? Jag har nämligen mina aningar… (OJ vilka reaktioner det kommer att bli nu! Men vet ni vad? Det struntar jag i! Jag är utled på drägget!)

[VSK]
9/3/16, 10:05 AM
#2

#1

Gissningsvis så har de kameraövervakning, men kameror täcker inte 100% av all yta.

[strutter]
9/3/16, 10:09 AM
#3

Ja, man får hoppas att eventuell kameraövervakning kan ge resultat.

Men jag vet inte, det verkar som om visst klientel inte fälls för några brott oavsett vilka bevis som finns. Rätta mig om jag har fel!

[Jimmy.L]
9/3/16, 12:16 PM
#4

Bedrövligt beteende.

kamera0710
9/3/16, 4:07 PM
#5

Visst är det åt helvete.

Upp till toppen
Annons: