Annons:
Etikettdjurparker
Läst 686 ggr
[Jimmy.L]
2016-07-24 17:02

Turist dödad av tiger i djurpark i Peking

En kvinna dödades av en Tiger och en annan skadades under en safari i en vilddjurspark i Peking .

https://svenska.yle.fi/artikel/2016/07/24/turist-dodad-av-tiger-i-djurpark-i-peking

Annons:
[PeterTM]
2016-07-24 17:07
#1

Hur kan man vara så korkad att man kliver ut ur bilen i ett tigerhägn?

[Jimmy.L]
2016-07-24 17:23
#2

Finns väl alla typer av människor. Inte första gången en olycka händer i en Djurpark tyvärr.

Jaguar_
2016-07-24 17:27
#3

Trodde nästan att detta var ytterligare ett fall som handlar om selfies och någon kvinna som bara måste ta massa selfies med djuren i parker och skiter tungt i att parkvakten säger till.

Dock detta var tydligen ett bråk men även om jag skulle bråka med någon så skulle jag då rakt inte hoppa ur bilen om jag visste vart jag var hän och vi lär aldrig få veta om hon missade detta under bråket heller, typ glömde bort detta då kanske bråket var intensivt. Eller ja, såg ingen Tiger just då och trodde det var lugnt. Tråkigt klart att det hände och att hon inte gick att rädda…usch. Dock när man ser på filmen ser det ut som de bara skulle byta plats och att mannen vägrar flytta på sig.

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Maria
2016-07-24 18:26
#4

Käre nån.

Det är ju knappast Tigerns fel utan snarare ren okunskap.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[helga21]
2016-07-24 21:38
#5

#4 Nej ren idioti!

Jaguar_
2016-07-25 08:56
#6

#4 Precis. Tigern har ingen skuld i detta utan det är som vanligt människan som sedan skyller på tigern. Fast i detta fall så har de allt på video så jag hoppas det inte tänker typ avliva tigern för hennes okunskap.

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Annons:
Upp till toppen
Annons: