Annons:
Etikettdjurparker
Läst 698 ggr
Leffe
4/16/16, 2:44 PM

Djurskötare dödad av tiger i Florida

En djurskötare har dödats av en Tiger på ett zoo i Palm Beach i Florida.

Läs vidare Aftonbladet

Annons:
[VSK]
4/16/16, 2:45 PM
#1

Fy fasen så hemsk död det måste ha varit för den attackerade omkomne. Och för de som sett detta måste ha varit hemskt. 😕

Carmarino
4/16/16, 3:11 PM
#2

Inte nog med det; en skötare i San Salvador dödades när han matade en vit tiger: http://www.hd.se/nyheter/varlden/2016/04/16/tiger-dodade-djurskotare-i-florida/.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Corgitok
4/16/16, 3:17 PM
#3

Synd att det händer, men de är ju rovdjur  trots allt så hoppas de borde inte avlivas för sina naturliga instinkter..

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Carmarino
4/16/16, 3:43 PM
#4

#1  Enligt artikeln i #0 så "inträffade [attacken] i ett utrymme där tigrarna sover och äter, en plats som inte är synlig för allmänheten".

#3 Tror inte att tigrarna avlivas, åtminstone inte den i Florida. Den är av en utrotningshotad art, så den lär nog få leva. Det står inget om huruvida den vita tigern i San Salvador fick leva, bara att djurskötaren tydligen inte hållit sig till säkerhetsföreskrifterna, och att tigern rymt men fångats in igen. Den bor i en privat Djurpark som drivs av gruppen Wildlife Refuge Foundation .


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
4/16/16, 4:00 PM
#5

Mycket tråkig händelser, hoppas man utreder händelsen och går igenom sina säkerhetsregler.

kamera0710
4/17/16, 10:38 AM
#6

Väljer man att gå in till dem utgår jag från att man vet att det inte är riskfritt. I svenska parker vet jag ingen där man går in till vuxna tigrar och Lejon. (Sedan varierar det ju mellan individer hur de kan hanteras.)

Tragiskt hur som helst.

Annons:
Sommarek
4/22/16, 9:10 AM
#7

Det är väl lite naturligt urval att gå in till vilda djur och tro att de ska fatta skillnaden på en själv och resten av middagen…

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Magi-cat
4/25/16, 10:09 PM
#8

Det så beklagligt med alla de där hysteriska komma-de-vilda-djuren-så-nära-som-möjligt filmerna och TV-programmen…😕

Det är alltid djuren som drar det kortaste strået. Till slut tröttnar de på närgångenheten och säger ifrån, och då….


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Sommarek
4/26/16, 8:26 AM
#9

#8 Då förväntas de förstå att människan av alla djur är mycket dyrbar, och kan ha ihjäl allt när det passar dom, men nåde den som har ihjäl en människa…

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Magi-cat
4/26/16, 8:31 AM
#10

#9 Just så…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

kamera0710
4/26/16, 11:53 AM
#11

En sak till om detta: Det är ju aldrig lätt att veta vad som utlöser ett beteende. Farsan hade en gråhund som var som en lugn "gammelhund" redan när han var några månader gammal. Vid ett tillfälle hade han halskrage för att han inte skulle komma åt ett sår, farsan hade då en tjusarstund med honom och plötsligt högg han till. Men det gick bra som tur var, kanske kände han sig trängd på något sätt.

Carmarino
4/26/16, 3:14 PM
#12

Våra grannar hade en jättesnäll beagle en gång. Han var aldrig aggressiv eller hotfull på något sätt, utan tvärtom väldigt kärvänlig. Det fanns ett tvåårigt barn i familjen också, och aldrig att hunden gjorde barnet något ont, utan snarare så vaktade han det.

Sedan flyttade familjen till ett område med många barn i olika åldrar. De höll ständigt på och retade hunden, och de var ganska elaka mot honom. Till slut fick han nog, och jag tror han nafsade (eller kanske bet) ett av barnen, vilket fick till följd att hunden avlivades. Bara för att barnen inte fått lära sig att hundar inte är leksaker som man kan behandla hur som helst.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Magi-cat
4/26/16, 3:24 PM
#13

#12 Usch så tragiskt. 😕


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Carmarino
4/26/16, 3:37 PM
#14

#13 Ja det var verkligen sorgligt. Hunden och vår katt var jättekompisar, så inte ens katter var han aggressiv mot, trots att beagle är en jakthund.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: